Kolejne spotkanie dotyczące strategii marki Kazimierz Dolny poświęcone prezentacji założeń przedstawionych w opracowaniu „Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny” odbyło się 11 stycznia w sali kolnferencyjnej SARP-u w obecności władz miasta i Urzędu Marszałkowskiego.
W roku ubiegłym władze Kazimierza Dolnego złożyły wniosek w ramach działania 2.4 B Marketing gospodarczy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007 - 2013 o przyznanie środków na realizację projektu „Marka Kazimierz Dolny narzędziem promocji gospodarczej gminy i regionu". Wniosek został rozpatrzony pozytywnie, dzięki czemu miasto uzyskało fundusze na promocję. Celem projektu, którego realizacja przewidziana na lata 2010 – 2011 kosztować będzie 350 tys. zł, jest kampania promocyjna Kazimierza Dolnego i jego okolic w kraju i za granicą zachęcająca inwestorów do aktywności gospodarczej na tym terenie.
Akcja promocyjna miasta już się rozpoczęła. Od listopada 2010 w Radiu ZET co tydzień w każdy wtorek usłyszeć możemy audycje o nadwiślańskim Miasteczku. Ich tematyka jest bardzo różnorodna. Była już mowa m.in. o historii Kazimierza Dolnego, o tym, jak wygląda miasto poza sezonem, o kazimierskich legendach oraz o marce Kazimierz Dolny. Audycje zakończą się w październiku tego roku.
11 stycznia w spotkaniu poświęconym prezentacji założeń przedstawionych w opracowaniu „Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny” uczestniczyli przedstawiciele władz miasta i Urzędu Marszałkowskiego oraz mieszkańcy. Zebranym przedstawiono główny kierunek strategiczny wyznaczony dla marki Kazimierz Dolny wraz z założeniami Planu Promocji. Zapoznano też z definicją „marki” oraz pomysłami na to, jaką marką jest Kazimierz, jak tę markę wzmocnić. Zaprezentowana została wizja „dwóch Kazimierzy” – jednego, który znają wszyscy (Rynek, ogródki, spacer nad Wisłą itd.) oraz drugiego, który mógłby zachwycić i oczarować, gdyby tylko mu na to pozwolić (Taki Kazimierz ukazuje obraz Antoniego Michalaka „Bajka o szczęśliwym człowieku”). Co zrobić, by szersze grono mogło dostrzec w Kazimierzu Dolnym tą drugą twarz?
- Ten „drugi Kazimierz” wymaga od nas zaangażowania, bywania w Miasteczku nie tylko w sezonie, ale także w innych porach roku i różnych okolicznościach. Dobrze jest poznawać go również poprzez jego piękne okolice. A wtedy dostarcza nam znacznie więcej, niż odczucia „neutralnego” turysty i obserwatora. Miasteczko na niejednego z nas działa tak, że potrafi otwierać nasze zmysły, nie tylko wzroku, gdy kontemplujemy piękno natury, zabytków, dzieł sztuki, ale i wszystkie inne – stymulując doznania smakowe, słuchowe (poprzez muzyczną stronę miasta), jednym słowem – rozbudza naszą wrażliwość i wyczulenie na poszukiwanie głębszych wartości. Ten „drugi” Kazimierz – będący rdzeniem marki miasta - daje nam również okazję do uwolnienia się, oswobodzenia z rzeczy, które na co dzień nas wiążą, wbijają w uniformy, schematy, konwenanse – mówi Dorota Szczuka.
Prowadzący spotkanie: Dorota Szczuka z Urzędu Miasta oraz Piotr Lutek z Kancelarii Doradczej Synergia zapewniają nas, że pomysłów na to jest wiele. Chcieliby między innymi stworzyć w Miasteczku Muzeum Szczęśliwego Człowieka i Targi Sztuki Wszelakiej. Czy te pomysły mają szansę na realizację? Opinie są podzielone.
Prezentacja, która miała ukazać wdrażanie promocji miasta w życie, była bardzo krótka, co wzbudziło niezadowolenie przybyłych. Organizatorzy spotkania tłumaczyli jednak, że projekt jest bardzo obszerny i całościowe jego ukazanie zajęłoby kilka godzin. Dokument przygotowany przez Kancelarię Doradczą Synergia dotyczący Planu Promocji Kazimierza Dolnego dostępny będzie jednak dla wszystkich zainteresowanych w Urzędzie Miasta. Streszczenie strategii marki Kazimierz Dolny zamieszczone zostanie również na stronie internetowej urzędu, co nastąpi w ciągu najbliższych kilku dni, jak zapewnia Dorota Szczuka, inspektor ds. Promocji i Dziedzictwa Kulturowego w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym.
W planach jest kolejne spotkanie w sprawie marki Kazimierz Dolny, o czym poinformujemy.
Skomentuj
Dodane komentarze (44)
-
Kazia-Masz w 100% rację,uważam też ,że promocję miasta doskonale robi ten portal.Jak byłam w Warszawie na targach ,to bardzo dużo mówiono o tym portalu,wiele ciepłych słów.Z tego co mówiono ,jest w czołówce Europejskiej ,a na pewno jest najlepszy w Polsce, pod względem promocji.Pierwszą Nagrodę zdobyło nocowanie pl,jesteśmy dumni,że to kazimierzak stworzył ten portal.Z tą promocją w radiu Zet to rzeczywiście wpadka.Jest też drugi portal pani Bożenki Gałuszewskiej,który też spełnia ważną role w promocji miasta.Może oba portale wyjdą z propozycja promocji ?Wiem ,że na promocje miasta burmistrz przeznaczył prawie 300 tysięcy złotych to astronomiczne kwota.
-
Kasa, kasa, kasa na studium promocji. A podobno jest dodatkowe studium i plan zagospodarowania zamiast słynnej pływalni. To była kasa na konkurs, kasa na STUDIUm dla Kazimierza , Kasa na zmianę studium dla pływalni, była mowa , że można zapłacić firmę, którą zna Dunia za granicą i ta firma powie nam jak możemy spłacić nasze długi. A ile kasy weźmie ta firma co nas nauczy jak mamy płacić. Dlaczego nic się ti nie mówi o tym Studium do pływalnie. To tej pływalni już się nie robi ? Procesik z nagłośnieniem o marnotrawstwo w gminie KD zrobiłby niezłą promocję.
-
Ale zeby to bylo Radio ZET, to jest wersja internetowa i podcasy do sciagniecia na stronie www. Ciekawe ile osob to wogole sciagnelo - kilkaset??
-
Nie znam szczeółów promocji marki Kazimierz Dolny, ale najbardziej zastanwia mnie wybór medium jakim jest Radio Zet aby tą promocję prowadzić. Czy o tego typu tyrystów jakim są słuchacze owego radia nam chodzi? Mam poważne wątpliwości co do tego...
-
Jest teraz tak,że tandeta jest modna,jest na czasie.No cóż poziom intelektualny zanika i jest wprost proporcjonalny do spadku populacji, a nawet jest w tym pewna zasada - głupota, szmira, rośnie w tępię geometrycznym.Redakcji Portalu dziękujemy za rzetelna informacje.Niestety na innych... portalach to wydarzenie ma inny kontekst.Jak myślicie dlaczego....?
-
Zaczęły się ferie więc po dokuczam!
Uważam,że powołanie takiego stanowiska w UM dla pani Doroty Szczuki to nieporozumienie.Jak wiadomo doskonale rolę tą i funkcje promocyjną miasta, mógłby przejąć i prowadzić kazimierski Dom Kultury (ostatni koncert w kościele- rewelacja).Nie będę polemizował z kompetencjami pani inspektor Doroty, ale pracowała ona na rzecz (promowała je) kazimierskich hoteli, w tym również, Hotelu Król Kazimierz.Niestety w każdym pracowała krótko ,ale nie w tym rzecz. Burmistrz zwolnił kierowcę za to zatrudnił dodatkowo 5 osób, w tym Panią Dorotę.Sama promocja "Marki Kazimierz"to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych-skandal.Przed wczoraj rozmawiając z uczestnikiem spotkania w SARP-ie- był zniesmaczony brakiem profesjonalizmu,koniec i kropka. -
Psy szczekaja a karawana idzie dalej:) - Wielkie uznanie dla Pani Doroty Szczuki za jej niezwykle dynamiczna i pozytywna dzialalnosc dla naszego miasta! Moge wnioskowac po komentarzach ,,mieszkanca,, ze dosc kiepsko przesledzil Jej dotychczasowe dokonania. W poszukiwaniach radze porzucic zazdrosc, zlosliwosc i zwykla kazimierska podlosc:) Pozdrawiam serdecznie:)
-
Zwracam uwagę na ciekawostkę - przez stulecia Kuzmir nie pracował nad marką Kazimierz (a nawet strategią marki), ale jako jedyne miasto w Lubelskiem ją posiadł...
Jednak twórcy dokumentu, o którego szczegóły wszyscy pytali na spotkaniu (jakby głuptaki nie wiedzieli, co to jest strategia) i jak możemy odczytać na forum nadal pytają, orzekli: "markę można posiąść, ale ją zniszczyć lub stracić..." A oni od tego są - byśmy wspólnie (jak tu jesteśmy) do tego nieszczęścia nie dopuścili.
Przychodzi mi skojarzenie z filmem "Zelig" Woody Allena: żydowski rabin zdradza naszemu bohaterowi - Aleksandrowi Zeligowi tajemnicę osiągnięcia szczęścia w życiu... Ale zdradza mu po hebrajsku. Zelig nie zna hebrajskiego... Rabin proponuje Zeligowi naukę hebrajskiego za 100 $ za godzinę. Zelig podejmuje naukę...I to jest cała prawda o marce Kazimierza... -
"stworzyć w Miasteczku Muzeum Szczęśliwego Człowieka i Targi Sztuki Wszelakiej"
TO JUŻ SOCJALIZM REALNY, DOM WARIATOW czy spóźniona CEPELIADA. Trzeba się troszkę opamiętać inwestycje ? promocja ? marka ? znaki firmowe ? Czy nie czas się opamiętać ? I to osiedle MICHALAKA i SZCZYPY w Kamieniołomach tzw miasteczko Szczesliwosci to teraz 6 Muzeum w Miescie , To walka o rekordy G. To wszysto jest pozbawione sensu i spłaszcza obraz tego historycznego miasta . To kompromitujące !!!!! -
Ciekawe ilu z tych dyskutantów było na spotkaniu. Młody - piszesz, że kowal może być zegarmistrzem. Zgadza się, tak samo jak ty możesz się wypowiadać na temat promocji.
-
Bezstronność !?
Jak wyrażasz pogląd, to już trzymasz jakąś "stronę".
Oceniajmy jednak działania, a nie ludzi.
Ataki personalne uważam za podłość.
Jakie znaczenie dla sprawy ma poprzednie miejsce pracy?
Nie dziwi mnie, że popierany jesteś przez to samo grono(może nawet samego siebie pod innym nickiem).
Na innym kazimierskim portalu produkujesz tyle wazeliny pod adresem jednego z Gór, że właściwie trudno się dziwić Twojej ocenie działań UM. -
taka promocja to kabaret pozorne działania ale co innego potrafi zrobić P.Szczuka???????
-
Prosty rogal- Najbardziej negatywne i ad personam kierowane komentarze pochodzą od "nicków" bardzo aktywnych w ostatniej kampanii wyborczej.Nic dodać nic ująć,ty oczywiście jesteś bezstronny.Przyznasz,że dyskutanci maja rację,te działania "promocji" są, co najmniej śmieszne.
-
Najbardziej negatywne i ad personam kierowane komentarze pochodzą od "nicków" bardzo aktywnych w ostatniej kampanii wyborczej.
Nie muszę dodawać na kogo wówczas najbardziej "najeżdżały" te osoby.
Nieuleczalna choroba nienawiści.
Żeby tak chociaż rzeczy nazywać po imieniu.To MOK czy KOK ? -
Jak zwykle kiedy ktoś chce zrobić coś dobrego dla Kazimierza to zaraz odzywają się Łyki Kazimierskie i ujadają jak psy.
-
Pani Dorota Szczuka jako byłyby pracownik Haliny Landeckiej (LWKZ),zapewne lepiej zna się na inwestycjach niż na promocji.Chodź z drugiej strony kowal też może być zegarmistrzem.Pani Doroto niech pani nie "promuje" miasta,plis !
-
Byłem na spotkaniu i nie pamiętam aby mówiono coś o tym, że ta strategia ma na celu przyciągnięcie inwestorów. Myślę, że jest to lekka nadinterpretacja redakcji. A poza wszystkim - wyborco! - budowa marki a promocja to dwie różne rzeczy.
-
"...kampania promocyjna Kazimierza Dolnego i jego okolic w kraju i za granicą zachęcająca inwestorów do aktywności gospodarczej na tym terenie." Myślałem, że chcemy ściągać turystów, nie inwestorów. Przepraszam, ale chyba komuś odwaliło. Proponuję inwestycje w przemysł ciężki, bo płaci duże podatki.
-
moze niech Pani Szczuka pochwali sie swoimi dotychczasowymi dokonaniami
Jak jest taka nowoczesna, to niech tu wysle podsumowanie swojej dotychczasowej dzialalnosci, co poza wydaniem kilku folderow reklamowych zrobila -
Trzeba robić promocję bo za 4 lata znowu wybory i trzeba się czymś wykazać, bo jak się robi same prywaty dla kolesi, to trzeba chociaz zmylić elektorat.......,a może lepiej parę wioseczek skanalizować zamiast robić remont niedawno wyremontowanej oczyszczalni- bo Jarusiowi i drugiemu kolesiowi nie dadzą pozwolenia na budowę gastronomii, mówimy nie! takiej promocji.....
Jak wyrażasz pogląd, to już trzymasz jakąś "stronę".
Oceniajmy jednak działania, a nie ludzi.
Ataki personalne uważam za podłość.
Jakie znaczenie dla sprawy ma poprzednie miejsce pracy?
Nie dziwi mnie, że popierany jesteś przez to samo grono(może nawet samego siebie pod innym nickiem).
Na innym kazimierskim portalu produkujesz tyle wazeliny pod adresem jednego z Gór, że właściwie trudno się dziwić Twojej ocenie działań UM.