Kolejne spotkanie dotyczące strategii marki Kazimierz Dolny poświęcone prezentacji założeń przedstawionych w opracowaniu „Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny” odbyło się 11 stycznia w sali kolnferencyjnej SARP-u w obecności władz miasta i Urzędu Marszałkowskiego.
W roku ubiegłym władze Kazimierza Dolnego złożyły wniosek w ramach działania 2.4 B Marketing gospodarczy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007 - 2013 o przyznanie środków na realizację projektu „Marka Kazimierz Dolny narzędziem promocji gospodarczej gminy i regionu". Wniosek został rozpatrzony pozytywnie, dzięki czemu miasto uzyskało fundusze na promocję. Celem projektu, którego realizacja przewidziana na lata 2010 – 2011 kosztować będzie 350 tys. zł, jest kampania promocyjna Kazimierza Dolnego i jego okolic w kraju i za granicą zachęcająca inwestorów do aktywności gospodarczej na tym terenie.
Akcja promocyjna miasta już się rozpoczęła. Od listopada 2010 w Radiu ZET co tydzień w każdy wtorek usłyszeć możemy audycje o nadwiślańskim Miasteczku. Ich tematyka jest bardzo różnorodna. Była już mowa m.in. o historii Kazimierza Dolnego, o tym, jak wygląda miasto poza sezonem, o kazimierskich legendach oraz o marce Kazimierz Dolny. Audycje zakończą się w październiku tego roku.
11 stycznia w spotkaniu poświęconym prezentacji założeń przedstawionych w opracowaniu „Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny” uczestniczyli przedstawiciele władz miasta i Urzędu Marszałkowskiego oraz mieszkańcy. Zebranym przedstawiono główny kierunek strategiczny wyznaczony dla marki Kazimierz Dolny wraz z założeniami Planu Promocji. Zapoznano też z definicją „marki” oraz pomysłami na to, jaką marką jest Kazimierz, jak tę markę wzmocnić. Zaprezentowana została wizja „dwóch Kazimierzy” – jednego, który znają wszyscy (Rynek, ogródki, spacer nad Wisłą itd.) oraz drugiego, który mógłby zachwycić i oczarować, gdyby tylko mu na to pozwolić (Taki Kazimierz ukazuje obraz Antoniego Michalaka „Bajka o szczęśliwym człowieku”). Co zrobić, by szersze grono mogło dostrzec w Kazimierzu Dolnym tą drugą twarz?
- Ten „drugi Kazimierz” wymaga od nas zaangażowania, bywania w Miasteczku nie tylko w sezonie, ale także w innych porach roku i różnych okolicznościach. Dobrze jest poznawać go również poprzez jego piękne okolice. A wtedy dostarcza nam znacznie więcej, niż odczucia „neutralnego” turysty i obserwatora. Miasteczko na niejednego z nas działa tak, że potrafi otwierać nasze zmysły, nie tylko wzroku, gdy kontemplujemy piękno natury, zabytków, dzieł sztuki, ale i wszystkie inne – stymulując doznania smakowe, słuchowe (poprzez muzyczną stronę miasta), jednym słowem – rozbudza naszą wrażliwość i wyczulenie na poszukiwanie głębszych wartości. Ten „drugi” Kazimierz – będący rdzeniem marki miasta - daje nam również okazję do uwolnienia się, oswobodzenia z rzeczy, które na co dzień nas wiążą, wbijają w uniformy, schematy, konwenanse – mówi Dorota Szczuka.
Prowadzący spotkanie: Dorota Szczuka z Urzędu Miasta oraz Piotr Lutek z Kancelarii Doradczej Synergia zapewniają nas, że pomysłów na to jest wiele. Chcieliby między innymi stworzyć w Miasteczku Muzeum Szczęśliwego Człowieka i Targi Sztuki Wszelakiej. Czy te pomysły mają szansę na realizację? Opinie są podzielone.
Prezentacja, która miała ukazać wdrażanie promocji miasta w życie, była bardzo krótka, co wzbudziło niezadowolenie przybyłych. Organizatorzy spotkania tłumaczyli jednak, że projekt jest bardzo obszerny i całościowe jego ukazanie zajęłoby kilka godzin. Dokument przygotowany przez Kancelarię Doradczą Synergia dotyczący Planu Promocji Kazimierza Dolnego dostępny będzie jednak dla wszystkich zainteresowanych w Urzędzie Miasta. Streszczenie strategii marki Kazimierz Dolny zamieszczone zostanie również na stronie internetowej urzędu, co nastąpi w ciągu najbliższych kilku dni, jak zapewnia Dorota Szczuka, inspektor ds. Promocji i Dziedzictwa Kulturowego w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym.
W planach jest kolejne spotkanie w sprawie marki Kazimierz Dolny, o czym poinformujemy.
Skomentuj
Dodane komentarze (44)
-
Najlepszą promocją miasta jest ten PORTAL, Stacja Narciarska Kazimierz,dobre, czyste, eleganckie noclegi, samaczna kuchnia, czyste miasto i życzliwość jego mieszkańców! Oczywiście festiwale, wystawy koncerty...I to jest Marka Kazimierz a nie jakieś ględzenia bez większego sensu!!!
-
pijany znad Grodarza widzę szczatki myslenia...
Oby tak dalej uczysz się! -
dwa brzegi to festiwal nmie slyszales o nim
-
A jaka to jest różnica między stronami - aktualności a Kazimierz Dolny?
-
byleby wszystkie pieniadze nie poszly na zet i dwa brzegi
-
Zadowolony, może powiesz, z czego mam być zadowlony, jak zjadę do końca strony?
-
@-zadowolony-"trzymaj paluszek na myszce"Ciekawie się zapowiada proszę kontynuować.
-
niezadowolony a może trzymaj paluszek na myszce i zjedź niżej do końca strony...
-
strona glowna kazimierzdolny.pl - po lewej
Wiadomości Urzędu Miasta
ostatnia aktualizacja marzec 2010!!!! -
Jestem kazimierskim przewodnikiem i dowiaduję się z internetu,że w Kazimierzu było spotkanie związane z promocją miasta. Bardzo mi przykro, że ci którzy promują miasto nie wiedzą o takich spotkaniach.
-
Jak ktoś wybiera się do Kazimierza to szuka noclegu tu na tym portalu a nie w Radiu Zet .
-
"Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny" - jaki plan? Może lepiej nie szkodzić promocji? Ciekawa jestem ile osób korzystało z internetowego radia Zet?
Szkoda kasy i tyle!!! -
to nie jest portal urzedu,wejdz na kazimierz-dolny.pl to zobaczysz dopiero zenade
-
niezadowolona,
że też wcześniej nikt Cię o opinię nie pytał?
To duże niedopatrzenie ze strony UM. -
zadowolona-towarzystwo wzajemnej adoracji nieprawdaż? oczywiście promocja w takiej formie jak prezentuje to tut urząd miasta jest nie do przyjęcia.
-
Jedyną promocję ''robi''ten portal , wszyscy korzystający z jego usług są zadowoleni .Gratulacje należą się właśnie właścicielom i współpracownikom portalu.
-
Brak promocji - źle!
Jest promocja - źle; nie te osoby, nie te miejsca, nie ten kierunek!
W obecnym kształcie nie musi się wszystkim podobać.
Tyle, że malkontenci są bardziej hałaśliwi niż ci zadowoleni. -
Na spotkaniu był również właściciel tego portalu wraz ze swoją żoną i wiele innych osób. Podążając za tokiem rozumowania XYZ, wszystkie te osoby wspierają inicjatywę p. Szczuki. To bardzo budujące! Gratulacje Pani Doroto!
-
Pani Bożenka ma głównie wizje promocji samej siebie :) A inicjatywy jej portalu dotyczyły blokowania jakichkolwiek zmian w miasteczku.
-
A czy nie jest tak,że Pani Bożena wspiera inicjatywę promowania Kazimierza według wizji Pani Doroty Szczuki? Była na spotkaniu w SARP,więc jak tak to się oczywiście kłóci z propozycją nick "asia".
Oby tak dalej uczysz się!