W konkursie „Kształtujemy Tożsamość Krajobrazu” uczestniczy co roku. Na swoim koncie ma już tytuł laureata 2004 - „Szkoły Rozumnie Kształtującej Krajobraz”. W tym roku Szkoła Podstawowa w Bochotnicy odebrała kolejną nagrodę.
Szkoła Podstawowa w Bochotnicy w konkursie „Kształtujemy Tożsamość Krajobrazu” organizowanym dla szkół województwa lubelskiego przez Kuratorium Oświaty w Lublinie i Katolicki Uniwersytet Lubelski uczestniczy corocznie od pierwszej jego edycji, której została laureatem. W 2004 r. uzyskała bowiem tytuł „Szkoły Rozumnie Kształtującej Krajobraz”.
- Od tamtego czasu minęło 8 lat, a my co roku uczestniczymy w kolejnych edycjach konkursu promując gminę, uświetniając podsumowania kolejnych edycji konkursu występami swoich uczniów i prelekcjami nauczycieli. Każdy wyjazd na podsumowanie wiąże się z wyróżnieniem i gratyfikacją szkoły poprzez otrzymywanie podziękowań i listów pochwalnych, tytułów, pucharów i nagród rzeczowych od władz kuratoryjnych, wojewódzkich oraz centralnych – mówią nauczyciele Szkoły Podstawowej w Bochotnicy.
W tym roku również szkoła podczas podsumowania VIII edycji konkursu „Kształtujemy Tożsamość Krajobrazu” pod hasłem „Mój wpływ na krajobraz” odebrała nagrodę za wszechstronną i efektywną kontynuację działań związanych z konkursem. Uroczystość miała miejsce pod 20 października w Sali Kongresowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
Konkursowa gala zawsze charakter sympozjum naukowego na temat szeroko rozumianego krajobrazu. Wśród tegorocznych prelegentów znaleźli się: prof. dr hab. K. Denek Uniwersytet w Poznaniu, dr J. Michalczyk KUL w Lublinie, dr A. Nieróbca IUNG w Puławach, dr M. Wilczyńska –Wołoszyn Uniwersytet Warszawski. Z prelekcjami na temat własnych doświadczeń związanych z zakładaniem i prowadzeniem ogrodów przyszkolnych występowali również przedstawiciele szkół uczestniczących w konkursie. Szkołę w Bochotnicy z referatem pt. „Ogród zielone marzenie i jego wpływ na…” reprezentowali Laurencja Krasowicz, Anna Lewczuk i Andrzej Pisula.
- Konkurs zachęcił dzieci do organizacji przedsięwzięć poszerzających działania dotyczące tworzenia ogrodu, stworzenia ścieżek dydaktycznych po Bochotnicy - w tym dwóch po samym ogrodzie – i wydania specjalnego przewodnika oraz do innych działań ekologicznych – mówią nauczyciele. – Podjęcie zadań konkursowych w ramach konkursu „Kształtujemy tożsamość krajobrazu” przyczyniło się także do większej mobilizacji i integracji społeczności lokalnej.
- Musimy jeszcze urządzić obszar przy boiskach i nowej sali gimnastycznej tak, aby poszerzyć jego funkcje sportowe i rekreacyjne o walory estetyczne tworzące spójną całość ze „starą” częścią ogrodu – dodają.
Jak widać podsumowaniom dotychczasowych działań już towarzyszą konkretne plany na przyszłość.
Fot. Z archiwum
Szkoły Podstawowej
w Bochotnicy