Choć pogoda coraz bardziej grymaśna, w Kazimierzu Dolnym przy ulicy Szkolnej rozpoczynają się prace związane z budową nowej szkoły. Mimo tego, że do powstania nowego obiektu droga jeszcze daleka, pierwsze roboty już się rozpoczęły.
W miejscu po dawnej szkole jeszcze do niedawna był pusty plac. Teraz powoli wkraczają tu ekipy budowlane. To początek budowy nowej szkoły.
- Wstępne prace przy skarpie już się rozpoczęły – mówi Grzegorz Dunia, burmistrz Kazimierza Dolnego. – Są tam prowadzone kontrolne wykopy, które muszą być wykonane przed rozpoczęciem zasadniczych prac, czyli fundamentowania. Skarpę tę trzeba będzie bowiem zabezpieczyć.
Obecnie przy ulicy Szkolnej stanęły już kontenery dla ekipy budowlanej. Jest to tzw. zaplecze budowy. W najbliższym czasie rozpoczną się tam roboty ziemne. Obecnie wykonawcy prac prowadzą rozmowy z geologami na temat sposobu i zakresu zabezpieczenia skarpy.
Na ostatnim posiedzeniu Rady Miejskiej uchwalono zmiany związane z budową szkoły, które wprowadzone zostały do wieloletniej prognozy finansowej. Czego te zmiany dotyczą? Przesunięcia rozliczenia finansowego pomiędzy wykonawcą a Urzędem Miasta w Kazimierzu Dolnym.
- Wynika to ze złożonego przez firmę Coprosa harmonogramu prac – mówi Grażyna Kiełbasa, skarbnik z Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym. – Jest przesunięcie rozliczenia finansowego, ale nie ma to nic wspólnego z samym wykonaniem. Rzeczowy zakres prac musi być wykonany do końca 2016 roku. Tylko rozliczenie końcowe zostało przesunięte na początek 2017 roku.
Jak wyglądają te zmiany? Poprzednia prognoza finansowa zakładała, że w 2014 roku, na budowę szkoły miasto wyda 5.704.200.00 zł. Po zmianie jest to kwota: 1.600.000.00 zł. W latach kolejnych wygląda to tak: rok 2015: poprzednio - 10.230.000.00 zł, obecnie - 12.100.000.00 zł. Rok 2016: przed zmianą - 11.280.000.00 zł, po – 12.400.000.00 zł. Na rok 2017 pozostaje: 1.114.200.00 zł.
Choć na efekt prac prowadzonych przy ulicy Szkolnej musimy jeszcze trochę poczekać, już teraz możemy zobaczyć jak nowy budynek szkoły będzie wyglądał zarówno z zewnątrz, jak i w wewnątrz.
Skomentuj
Dodane komentarze (18)
-
Zgodne z przepisami może i tak.Ale żyjemy w XXI wieku.Budowa szkoły bez basenu i sali gimnastycznej z prawdziwego zdarzenia to skazanie naszych dzieci na wyjazdy do sąsiednich miejscowości i zazdroszczenie innym dzieciom że mieli szczęście że w ich miejscowościach władzę sprawowali ludzie kompetentni.u nas były burmistrz jeżdzi na koniku to sala gimnastyczna nie jest mu potrzebna
-
@Kujon, jakie noże?
Może chodzi o morze, a może o te dwa dorysowane filary?
Swoją drogą dopiero po obejrzeniu tej animacji mam wyobrażenie, jak będzie wyglądać szkoła z zewnątrz i teren wokół. Wnętrze jest przewidywalne, klatki schodowe, korytarze,klasy,biblioteka - wszystko zgodnie z aktualnymi przepisami.W zasadzie inwencja architektów bardziej uwidoczniła się w tym co widać z zewnątrz. Jak "rozciągnąć" budynek, aby w ograniczonej przestrzeni zmieścić wszystko to co istniało w starej szkole (tylko większych rozmiarów) plus nowinki np.biblioteka, winda dla niepełnosprawnych.
-
A noże tak... :-)
-
Projekt szkoły super bardzo fajnie wkomponowany w otoczenie.ciekawe tylko jakie będzie wnętrze,ale na to musimy poczekać.nie ma sensu spekulować no ale o czymś trzeba pisać i krytykować czy jest powód czy nie.
-
Pomyliłem się: nie 5, a 50 mln. zł
-
Według moich pobieżnych wyliczeń szkoła będzie kosztować nie 26 mln., a co najmniej 54 mln. zł. Prawdziwe liczby i dane są ukryte przed ogółem żeby nie straszyć. Policzcie sami z grubsza: wybuch, rozbiórka kontenery, projekt i setki godzin debat całego zespołu ludzi (mogliby np. zajmować się drogami w gminie). Wskaźniki mówią: 5-6 tysięcy za 1 m2. Daje to więc kwotę około 5 mln. +teren zewnętrzny +wyposażenie itd...
-
@ Maruda.
Kamienie sa podgrzewane. -
A na wizualizacji kilkoro mlodych ludzi siedzi "na kamieniu". Jeszcze wilka złapią!
-
Nie no git, tam na tym "skwerku" to fontanna mogłaby być. Szkoda tej sali, ale przecież jest hala w Bochotnicy (bieg do Bochotnicy w 45 min w obie strony i jeszcze w coś pograć będziemy mieli najlepiej wysportowaną młodzież w kraju)trochę też dużo szkła, ale będzie co w razie czego tłuc w trakcie zamieszek :P
-
Pojechał od Lubelskiej pod prąd. Poza tym piękna wizualizacja.
-
@Kazimierzanak Kazik-Jaki WF-ista....Taka baza....
-
Sory jak to są braki w zakresie funkcjonalno- użytkowym przecież dyrektor jest wuefistą to nie wie jaka baza jest mu potrzebna? To po co on miesza powietrze w tej szkole, może ją przewietrzyć. Nie znał się na procedurach wymaganych w instalacjach gazowych bo był n-lem w-f, a teraz okazuje się,że i na tym się nie zna? O nie!!!
-
ależ ty myszowaty jesteś .... jacy ze śląska projekt na pomnik boczno kołowca tez wygrał jakiś tam gość a wykonał go pan Strzępek
-
na dodatek to fatalne zagospodarowanie terenu wokół szkoły.Kapliczka na tym "parkingu" wygląda fatalnie.Po prostu razi po oczach to wszytko.Projekt wykonywała firma ze śląska,a gdzie miejscowi architekci gdzie konsultacje z ludnością.
-
Dla mnie czoło prawej strony beznadziejne...taki kloc,jakby odwrócony tył budynku.
To kwestia gustu ale prawa część nie ma nic wspólnego z "wkomponowaniem" w przestrzeń. -
ROllka-a jak poczekamy to co zobaczymy?Staniemy jedynie przed faktem dokonanym.Sprawę szkoły powinna zbadać Najwyższa Izba Kontroli.Braki w zakresie funkcjonalno użytkowym są bardzo poważne.I tak poważne jak zaniedbania które doprowadziły di katastrofy szkoły.
-
sam projekt z zewnątrz również mi się podoba :) niestety słyszałam o wielu brakach w funkcjonalności, ale moze zbyt wczesnie oceniac to ;) poczekamy - zobaczymy :)
-
Moim skromnym zdaniem bardzo ładnie udało się wkomponować nowoczesną architekturę w zabytkowy klimat Kazimierza i nawiązać zarazem do bryły "starej poczciwej szkoły" :)
Może chodzi o morze, a może o te dwa dorysowane filary?
Swoją drogą dopiero po obejrzeniu tej animacji mam wyobrażenie, jak będzie wyglądać szkoła z zewnątrz i teren wokół. Wnętrze jest przewidywalne, klatki schodowe, korytarze,klasy,biblioteka - wszystko zgodnie z aktualnymi przepisami.W zasadzie inwencja architektów bardziej uwidoczniła się w tym co widać z zewnątrz. Jak "rozciągnąć" budynek, aby w ograniczonej przestrzeni zmieścić wszystko to co istniało w starej szkole (tylko większych rozmiarów) plus nowinki np.biblioteka, winda dla niepełnosprawnych.