W świecie baśni

Udostępnij ten artykuł

Już po raz piętnasty w Kazimierzu Dolnym odbył się Przegląd Teatrzyków Szkolnych. Imprezę corocznie organizuje Biblioteka Publiczna, oddział Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki. Tym razem wystąpiło sześć grup.

Co roku, pod koniec października Biblioteka Publiczna w Kazimierzu Dolnym – oddział Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki organizuje Przegląd Teatrzyków Szkolnych. W tym roku odbyła się już piętnasta edycja imprezy. Na scenie młodzi artyści zaprezentowali utwory braci Grimm.

Przegląd to nie tylko spore wyzwanie dla młodych twórców, ale także osób, które przygotowują dzieci do wyjścia na scenę. Taką osobą najczęściej jest nauczyciel.

- Przygotowania zazwyczaj zaczynają się ode mnie – mówi Agnieszka Wawrzycka ze Szkoły Podstawowej w Kazimierzu Dolnym, opiekunka klasy III. – Muszę przygotować scenariusz, dobrać muzykę oraz razem z Anitą Lasek stworzyć scenografię. W tym roku, w związku z tym, że pracowałam z dziećmi z klasy III, bardzo szybko osiągnęliśmy zamierzony efekt. Dzieci błyskawicznie nauczyły się tekstów, trwało to jakieś trzy, cztery tygodnie. Jednak, gdy przygotowujemy spektakl z pierwszoklasistami, trwa to zdecydowanie dłużej, bo te maluchy trzeba wszystkiego nauczyć, poświęcić im o wiele więcej czasu. Ale wszystkie dzieci, bez względu na wiek, bardzo chętnie biorą udział w tego rodzaju wydarzeniach. Dla nich jest to przede wszystkim świetna zabawa.

Podczas tegorocznego przeglądu mogliśmy zobaczyć sześć spektakli w wykonaniu uczniów Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym, Społecznej Szkoły Podstawowej w Skowieszynku, Szkoły Podstawowej w Bochotnicy oraz Szkoły Podstawowej im. Marii Kuncewiczowej w Rzeczycy.

Młodzi artyści w sali Zespołu Szkół im. Jana Koszczyca Witkiewicza, gdzie odbywał się przegląd, zaprezentowali nam takie utwory jak: „Kopciuszek”, „Żabi król”, „Muzykanci z Bremy”, „Jaś i Małgosia”, „Czerwony Kapturek” oraz „O rybaku i złotej rybce”. Wszystkie spektakle były gorąco oklaskiwane przez publiczność.

 

Data publikacji:

Autor:

Komentarze