Umowa na dostawę modułów kontenerowych, w których mieścił się będzie Gminny Zespół Szkół do momentu wybudowania nowej szkoły, podpisana została 23 listopada w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym. Moduły służyć będą uczniom i pedagogom prawdopodobnie do czerwca 2014 roku.
- W tej chwili umowa jest już podpisana – mówi Grzegorz Dunia, burmistrz Kazimierza Dolnego. - Wykonane zostały też prace przygotowawcze na „zielonym parkingu”, a jeszcze w miesiącu grudniu planowane jest przeprowadzenie robót ziemnych w celu przygotowania teren pod moduły kontenerowe.
W ramach podpisanej umowy wykonawca ma za zadanie opracowanie projektu budowlanego szkoły kontenerowej, uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, wybudowanie szkoły z kontenerów i przekazanie jej w najem Gminie Kazimierz Dolny.
- Wcześniej nie można było przygotować dokumentacji, gdyż nie było wiadomo, która firma zostanie wybrana – mówi Grzegorz Dunia. – Każda firma ma bowiem swoje, inne moduły kontenerowe.
Na sporządzenie dokumentacji firma RAMIRENT ma 60 dni.
- Jednak już dziś uzgodniliśmy, że będziemy ten czas maksymalnie skracać – tłumaczy Grzegorz Dunia. – Rozmawiałem już z konserwatorem zabytków i ze starostwem, gdzie jest wydawane pozwolenie na budowę. Obiecali przyspieszyć procedurę w miarę możliwości.
- Liczymy na to, że na przełomie stycznia i lutego rozpocznie się montaż modułów kontenerowych na placu przy ulicy Kwaskowa Góra – zapowiada Grzegorz Dunia. – Na przełomie marca i kwietnia w kontenerach powinna zacząć funkcjonować szkoła. Jednak wiele zależy tu od pogody.