W zdecydowanej większości przypadków, błędnie dobrane słowa kluczowe stanowią powód, dla którego Twoja reklama w wyszukiwarce Google nie cieszy się imponującą efektywnością. Mowa tu zarówno o pozycjonowaniu stron internetowych, jak i płatnych kampaniach Google Ads. To właśnie frazy kluczowe stoją u podstaw sukcesu wielu mniejszych bądź większych przedsiębiorstw. Liderzy poszczególnych branż czerpią gigantyczne korzyści z dobrej widoczności w wyszukiwarce. Jeżeli chcesz dołączyć do tego grona i planujesz zacząć maksymalizować zyski, skorzystaj z tego tekstu. Doświadczeni specjaliści udzierają kluczowych porad w zakresie doboru najlepszych słów!
Twoje frazy powinny być sprzedażowe. Unikaj generowania pustego ruchu na stronie
Co prawda z jednej strony to oczywiste, natomiast z drugiej coraz więcej przedsiębiorców zwraca uwagę wyłącznie na średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań wybranych fraz kluczowych. Należy podkreślić tutaj, że taki współczynnik powinien być uwzględniany z lekkim przymrużeniem oka. Doświadczeni specjaliści z agencji AFTERWEB radzą, aby każde słowo wybrane do reklamy w Google było stricte sprzedażowe. Niezależnie od tego, czy jest to pozycjonowanie stron czy też kampanie płatne Google Ads. Brak biznesowych haseł spowoduje spory ruch na prowadzonej przez Ciebie stronie internetowej – owszem. Natomiast nie będą to wizyty nastawione na kupno usługi bądź produktu. Warto zapamiętać, że algorytm Google działa również w oparciu o dopasowanie przybliżone. O ile w Ads można zarządzań modyfikatorami, tak w przypadku pozycjonowania nie będzie to możliwe. Umiejętne dobranie fraz jest więc kluczowym aspektem marketingu online.
„Analiza słów kluczowych pod pozycjonowanie stron internetowych bądź kampanie Google Ads nigdy nie powinna stanowić działa przypadku czy domniemań. Zerowe zainteresowanie wybraną frazą nie przełoży się bowiem na efekt w postaci pozyskiwania nowych Klientów. To właśnie z tego powodu, warto zainteresować się darmowym narzędziem od Google – Planerem Słów Kluczowych. Dzięki takiemu oprogramowaniu, gołym okiem widać, czy wyselekcjonowane słowo kluczowe ma potencjał reklamowy. Narzędzie zasugeruje również pokrewne frazy, dzięki czemu baza tego typu haseł dla Twojej działalności może się rozwinąć i potencjalnych partnerów biznesowych zaczniesz szukać wielowymiarowo, nie tylko na najbardziej oczywistych i konkurencyjnych frazach.”
Geolokalizacja sposobem na konkurencyjność fraz. Google pomaga sprzedawać lokalnie
W teorii, im popularniejsze słowo kluczowe, tym większa szansa na pozyskanie Klienta. Jednak należy podkreślić, że praktyka funkcjonuje nieco inaczej. Zarówno przy pozycjonowaniu stron, jak i w trakcie realizowania kampanii Google Ads, frazy o większym zainteresowaniu są swego rodzaju pułapką. Cieszą się one powszechnością nie tylko wśród internautów, ale również u konkurencji. To właśnie przez taki czynnik efektywność reklamy może nie zaspokajać oczekiwań biznesmenów. Dobrym sposobem na zmniejszenie poziomu rywalizacji jest geolokalizacja w tego typu frazach. Tak prosty zabieg, jak dodanie nazwy miasta bądź województwa do głównego słowa przynosi gigantyczne efekty. Działając lokalnie, jesteś w stanie docierać do partnerów biznesowych z bliskiej okolicy. Mowa tutaj o efektywnym docieraniu, ponieważ rezygnując z haseł ogólnopolskich, w znaczącym stopniu optymalizujesz budżet na działania promocyjne. Swoje trzy grosze do wysokiej skuteczności dołoży także mniejsza konkurencja. Nie obawiaj się, że liczba osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą będzie za mała. Z wyszukiwarki Google korzysta kilka milionów użytkowników dziennie!
Materiał partnera