Jak już pisaliśmy, trwa realizacja projektu „Marka Kazimierz Dolny narzędziem promocji gospodarczej gminy i regionu”. W ramach tego projektu promowane jest zarówno miasto, jak i gmina Kazimierz Dolny. Większość prac już została wykonana. Miasto ma nową stronę internetową, a w Radio ZET od listopada 2010 słuchać możemy audycji o Kazimierzu Dolnym. Na tym jednak nie konie
W czerwcu na dziesięciu stacjach warszawskiego metra miała miejsce emisja spotu reklamowego Kazimierza Dolnego przygotowanego przez znanego artystę fotografa Tomka Sikorę. Tło muzyczne stanowi tu fragment utworu „Margeritkelekh” w wykonaniu kapeli Freilach, pochodzący z płyty „U Fryzjera”.
- Zależało nam na tym, by była to muzyka właśnie stąd, z Kazimierza, a nie jakakolwiek – mówi Dorota Szczuka z Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym.
Wykonana została również prezentacja multimedialna o nadwiślańskim Miasteczku i okolicy, w której poznajemy nowo opracowane logo Kazimierza Dolnego. Twórcą prezentacji jest Agencja Vena Art.
- Podkreślamy tu, że Kazimierz to nie jest tylko centrum miasta, ale przede wszystkim są to przepiękne okolice – mówi Dorota Szczuka. - Jeśli ktoś nie pozna tych okolic, a skupi się jedynie na Rynku, nigdy nie będzie wiedział, w czym tkwi piękno i różnorodność Kazimierza Dolnego i nie pozna, czym to miasto jest, jakie kryje tajemnice, historie, opowieści.
Jak zaznacza Dorota Szczuka, chodzi tu o to, by przywiązywać ludzi do pewnych miejsc i ludzi z nimi związanych. Pokazać piękno przyrody, różnorodność kultur i bogactwo architektoniczne – takimi środkami "operuje" ten projekt. Dodatkowo ma zachęcać młodych duchem i twórczych Polaków do tego, by inwestowali właśnie tu, w Kazimierzu.
- To nie jest projekt promujący turystykę – mówi Dorota Szczuka. – Chodzi tu o promocję gospodarczą, zwiększenie perspektyw rozwoju okolicy i mówienie o pewnym stylu życia.
Bo przecież Kazimierz może być atrakcyjny zawsze, o każdej porze roku. Latem, możemy chodzić na spacery, jeździć rowerem czy pływać łódką. Zimą – skorzystać z pobliskich stoków narciarskich, nart biegówek i gorącej czekolady serwowanej w kazimierskich kawiarenkach. Każdy przecież znajdzie w Miasteczku coś dla siebie.
W ramach realizowanego projektu przygotowana została też emisja reklam wizerunkowych Kazimierza Dolnego w prasie polonijnej w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W Wielkiej Brytanii wybranym tytułem jest „Polish Express” – bezpłatny wysokonakładowy tytuł, w Irlandii – „Polska Gazeta”. Potrwa to do końca sierpnia br.
- Reklamy te nie są kierowane do obcokrajowców – mówi Dorota Szczuka. – Odbiorcami mają być Polacy mieszkający w Anglii i Irlandii.
Kazimierz Dolny nie gości jednak tylko w prasie zagranicznej. Artykuł o nadwiślańskim Miasteczku ukazał się również w majowym wydaniu „Newsweeka” oraz bieżącym (sierpniowym) „Zwierciadle”. Po prasie – czas na Internet. Tu kampania potrwa ponad miesiąc.
- Obecnie przygotowujemy się do kampanii internetowej Kazimierza Dolnego – tłumaczy Dorota Szczuka. - Emisja materiałów reklamowych czy multimedialnych będzie miała miejsce na wielu serwisach, m.in. Wirtualna Polska, Onet.eu czy Interia, a równolegle z nią zadbamy o aktywność w kilku portalach społecznościowych, m.in. na facebooku, twitterze, naszej klasie.
Realizacja działań promocyjnych jest przewidziana do końca października 2011r.