Do Kazimierza przez nowy most

Udostępnij ten artykuł

Powstaje most na Wiśle w miejscowości Kamień. Jak jego budowa wpłynie na turystykę Kazimierza Dolnego?

Najbliższe mosty przez Wisłę – w Annopolu i w Puławach – dzieli 75 kilometrów. To najdłuższy odcinek Wisły, na którym nie ma tego typu przeprawy. Teraz to się zmienia. W miejscowości Kamień - oddalonej od Kazimierza o niewiele ponad 30 km na południe - samorządowcy województw lubelskiego i mazowieckiego wmurowali 6 lutego kamień węgielny pod budowę nowego mostu na Wiśle. Powstaje on w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która łączy drogi krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim i ma być wygodnym połączeniem między Lublinem, Radomiem i Kielcami. Ułatwi też komunikację Lubelszczyzny z centralną i zachodnią Polską oraz usprawni dojazd z centrum kraju do przejść granicznych z Ukrainą w Dorohusku, Zosinie i Hrebennem.

W ten sposób powstaje także alternatywna trasa do Kazimierza z kierunku Radom / Kielce.
Łatwiej też będzie turystom połączyć pobyt w Miasteczku z odwiedzinami w Parku Jurajskim w Bałtowie. Dotąd jedyną formą komunikacji była przeprawa promowa w Kamieniu. Powstanie też nowa trasa turystyczna z Kazimierza Dolnego do oddalonego o półtorej godziny jazdy samochodem Sandomierza, do którego będzie można dojechać przez nowy most w Kamieniu, a wrócić przez stary most w Annopolu, odwiedzając przy okazji owiany legendami Piotrawin nad Wisłą.

Nowy most łączący Kamień (woj. lubelskie) i Solec nad Wisłą (woj. mazowieckie) będzie miał ponad kilometr długości i blisko 20 metrów szerokości. Będzie miał dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy, dwa pasy awaryjne po 2,5 m, ścieżkę rowerową i chodnik dla pieszych. Zbudowanych też zostanie ponad 700 m dróg dojazdowych.

Inwestycja pochłonie ponad 215 mln zł, z czego 126 mln zł pochodzić będzie z dotacji unijnej z programu Rozwój Polski Wschodniej, 25 mln z kasy samorządu województwa mazowieckiego, resztę kosztów pokryje samorząd Lubelszczyzny.

Przebudowana zostanie również droga nr 747 na ponad 50 - kilometrowym odcinku z Kamienia do Konopnicy pod Lublinem. Powstaną m.in. obwodnice Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego. Planowany koszt tej inwestycji to ponad 550 mln zł, z czego 362,8 mln zł pochodzić będzie z unijnej dotacji z programu Rozwój Polski Wschodniej. Pozostałe koszty pokryją samorządy województwa lubelskiego i jednostek samorządowych, przez które przebiega trasa.

 

Nowy most w Kamieniu ma być gotowy do końca 2014 r., a przebudowa dróg ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2015 r.

Fot. Agencja "RAKI"

Data publikacji:

Autor:

Komentarze