Józef Serafin zaprezentował wybrane utwory z Warszawskiej Tabulatury Organowej z przełomu XVI / XVII w., z Tabulatury WTM oraz utwory kompozytorów barokowych, których twórczość znalazła odbicie w muzyce Jana Sebastiana Bacha. Podobieństwa z muzyką Bacha były wyraźnie słyszane w utworach obu siedemnastowiecznych organistów – kompozytorów - Johanna Pachelbela (1653 – 1706) i Dietricha Buxtehude’a (1637 – 1707), który wirtuozowsko rozwinął styl monumentalny w swojej muzyce.
Kwartet Prima Vista zaprezentował muzykę Wolfganga Amadeusza Mozarta (1756 – 1791) – Kwartet smyczkowy w rzadkiej tonacji d – moll oraz wielki szlagier Eine kleine Nachtmusik.
Jan Popis w słowie o muzyce podkreślał, że Mozart pisał doskonale – oryginalne zapisy nutowe jego utworów są bez żadnych poprawek! Mozart pracujący głownie na zamówienie nie zawsze zdążał z zapisaniem swoich kompozycji. Opracowywał na przykład tylko te partie, których nie był w stanie wykonać sam – na przykład partie skrzypcowe, podczas gdy sam grał na fortepianie z pamięci, dopiero później dostarczając klientowi zapis nutowy!
- Magia muzyki Mozarta przezwycięża trudy ziemskiego chaosu, ma oczyszczającą, zbawienną moc… - mówił Jan Popis.
Repertuar tego wieczoru oscylował w kręgu utworów siedemnasto – i osiemnastowiecznych. To czasy młodości kazimierskiej świątyni, stad nic dziwnego, że muzyka doskonale komponowała się z późnorenesansowym, manierystycznym wnętrzem fary.
Barok i klasycyzm w kazimierskiej Farze
W sobotni wieczór 24 lipca w ramach trzeciego już tego lata koncertu z cyklu Letnich wieczorów muzycznych w Kazimierzu nad Wisłą w kazimierskiej Farze wystąpili profesor Józef Serafin – organy i Kwartet Prima Vista w składzie Krzysztof Bzówka - skrzypce, Józef Kolinek – skrzypce, Dariusz Kisieliński – altówka i Jerzy Muranty – wiolonczela.